Aladí. Catàleg de la Xarxa de Biblioteques Municipals

| 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

18/11/2019

10è aniversari del nou Catàleg Aladí

Deu anys més acompanyant els lectors i lectores de la Xarxa

Estem de celebració! Alguns potser recordareu que fa uns anys el catàleg es va renovar totalment. El dia del canvi va ser el 18 de novembre de 2009, i volem compartir aquest aniversari amb vosaltres.

Què ha canviat a l'Aladí en aquests deu anys?

S'hi ha anat incorporant un seguit de facilitats, com ara: l'accés a documents digitals, la consulta ràpida i fàcil des de l'app BibliotequesXBM, la possibilitat de fer els tràmits en línia, la subscripció als avisos de les novetats, el suggeriment de noves lectures des dels resultats d'una cerca, i la possibilitat de fer comentaris sobre la col·lecció.

El catàleg té 95.000 accessos cada dia i us ofereix 800.000 títols i 11.000.000 de volums. Estem contents que en aquest període s'hagi continuat consolidant com a porta d'accés als documents de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Si voleu saber-ne més del Catàleg Aladí podeu consultar l'apartat d'Ajuda, o bé, informar-vos sobre l'ús i serveis dels catàleg a la vostra biblioteca.

16/10/2019

Cent anys de la Bauhaus

El 1919 l'arquitecte alemany Walter Gropius va fundar l'Staatliches Bauhaus -coneguda com a "Bauhaus"-, una escola d'oficis i disseny que va esdevenir una de les fites de l'art modern, ja que no només va ser una escola d'art sinó que va convertir-se en tot un moviment artístic.

La Bauhaus va tocar àrees artístiques diferents però va ser en el camp de l'arquitectura on més va influenciar i d'on van sortir algunes de les idees i propostes més interessants de principis del segle XX.

Si voleu saber més, al Catàleg Aladí podeu consultar per tema Bauhaus i veure'n la disponibilitat de títols que hi ha a les nostres biblioteques.

25/09/2019

MiniAladí 1.10

T'oferim una nova versió del giny de cerca al catàleg

El nou MiniAladí incorpora els darrers municipis i biblioteques adscrits a la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Amb aquest widget podràs afegir el cercador del catàleg al teu web o blog. Més informació [+]

14/08/2019

Volem saber la teva opinió sobre els llibres que llegeixes.
Afegeix el teu comentari al catàleg Aladí. Altres usuaris ja han dit la seva!

10/07/2019

Reserva i renova els teus préstecs des del mòbil

Amb l'arribada de l'estiu, les biblioteques modifiquen els seus horaris d'obertura i entren en funcionament les biblioplatges i bibliopiscines.

Tant si marxes de vacances com si et quedes al teu poble o ciutat, recorda que pots accedir al Catàleg Aladí des del teu mòbil per cercar els documents de la Xarxa de Biblioteques Municipals o fer tràmits amb la biblioteca. També s'hi pot accedir descarregant l'aplicació BibliotequesXBM, disponible per a Android i iOS.

Bon estiu!

25/06/2019

Ja tenim el nou ventall d'estiu

Ja pots recollir a qualsevol biblioteca o bibliobús de la Xarxa de Biblioteques Municipals el ventall que editem anualment per refrescar els moments més calorosos de l'estiu. Enguany, l'ilustrador Jordi Triola, finalista dels Premis Junceda de Futurs Creadors, ha fet un disseny que reforça la idea que les biblioteques són un punt de trobada i de connexió de les diferents ganes de saber, que inclouen diferents maneres d'aprendre i de generar nou coneixement.

Fes-te una foto ben estiuenca amb el ventall i publica-la a les xarxes socials amb l'etiqueta #connectemsabers.

Vols veure els ventalls d'anys anteriors?

20/05/2019

30è Aniversari de la caiguda del Mur de Berlín

Aquest 2019 es compleixen 30 anys de la caiguda del Mur de Berlín, l'esdeveniment més important de la segona meitat del segle XX i que va significar la fi dels règims de l'Europa de l'Est. Us recomanem lectures i pel·lícules disponibles al catàleg que tracten o estan ambientades en aquesta fita històrica. A més, fins a finals de juny podeu visitar al Goethe Institut l'exposició de fotografies "Alltag" (vida quotidiana) de Harald Hauswald, reconegut fotògraf alemany i membre fundador de la prestigiosa agència Ostkreuz. Les fotografies capturen escenes de la vida a la RDA just abans de la reunificació alemanya.

Recordeu que ara podeu demanar documents del fons del Goethe Institut de Barcelona des de la vostra biblioteca per mitjà del servei de préstec interbibliotecari.

Antes de Septiembre Berlín, 1961 DDR Design La Caída del muro de Berlín Good bye, Lenin! Después del muro La Vida de los otros Arenas movedizas Buenos días, guapa Dern, Turm Stasiland Noticias de Berlín Lobos de la Stasi Historias simples El Saltador del muro La Caída del muro de Berlín La Caída del muro y el fín de los zares El Túnel de la libertad El Muro de Berlín The Berlín Wall: 1961-1989 The Berlín Wall El Día que acabó el siglo XX El Muro de Berlín: final de una época histórica Los Túneles: la historia jamás contada de la huida bajo el muro de Berlín
Feu clic sobre les portades dels llibres per veure'n la disponibilitat d'exemplars a les biblioteques.
Podeu agafar-los en préstec o bé reservar-los.

18/04/2019

Bona Diada de Sant Jordi!

23 d'abril, Dia del Llibre i dels drets d'autor

29/03/2019

Estrenem servei de préstec amb l'Institut Goethe

Més títols en alemany al teu abast

Ja pots demanar fons de l'Institut Goethe de Barcelona des de la teva biblioteca. Te'l farem arribar per mitjà del servei de préstec interbibliotecari. Pots sol·licitar un màxim de dos documents (llibres, revistes, audiollibres...) i tens per triar entre ficció, contes, novel·la gràfica, literatura alemanya clàssica contemporània, i fons de coneixement relacionat amb el país i la llengua alemanya de diversos temes (filosofia, art, arquitectura, geografia, història...).

Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona. Tel. 934 022 222
Contacte | Avís legal